UNATC Junior

UNATC Junior este un proiect demarat în toamna anului 2016 de către studenții și profesorii din cadrul Master Pedagogie Teatrală, Facultatea de Teatru UNATC, cu finanțare din partea Ministerului Educației, prin Fondul de Dezvoltare Instituțională (CNFIS-FDI-2016-0117). Proiectul a apărut din necesitatea de a evidenția beneficiile aplicării metodelor specifice artei teatrului în educația copilului și a adolescentului. În același timp, activitățile propuse în cadrul proiectului constituie o posibilitate concretă de practică universitară: studenții lucrează sub supravegherea profesorilor cu experiență și deprind astfel abilități pedagogice; ei coordonează atelierele împreună cu colegii de studii, modalitate prin care învață să coopereze, să se respecte reciproc, să se asculte și să comunice eficient și să adopte un comportament profesionist, indiferent de partenerul cu care colaborează.

Scopul proiectului UNATC Junior este promovarea utilizării metodelor specifice teatrului în învățământul preuniversitar, precum și susținerea necesității implementării teatrului în orele de dezvoltare personală din programa școlară.

Obiectivul de cercetare al proiectului se axează pe preluarea și ajustarea metodelor de proiectare și planificare a activităților de pedagogie teatrală universitară, fiind astfel adaptate pentru lucrul cu publicul preponderent amator din mediul preuniversitar.

Activitățile propuse în cadrul proiectului au fost structurate sub forma unor ateliere de jocuri teatrale destinate copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 19 ani, susținute de studenții Master Pedagogie Teatrală, sub coordonarea profesorilor lor. Proiectul a fost gândit astfel încât să permită părinților copiilor și profesorilor să asiste la ateliere, cu posibilitatea de participare activă, astfel încât copilul să descopere bucuria jocului alături de adult, generând o formă nouă de comunicare.

Pe lângă atelierele desfășurate la sediul UNATC „I.L. Caragiale” și la instituții de învățământ cu care există parteneriate de colaborare (Colegiul Național „Andrei Șaguna” Brașov; Școala Gimnazială „Ferdinand I” București), s-au organizat o serie de cursuri destinate profesorilor din Școala Gimnazială „Ferdinand I”, cu scopul de a prezenta utilitatea educației prin teatru, și anume descoperirea și potențarea aptitudinilor specifice artei teatrului, exemplificând practic exerciții pe care ei le pot folosi în predarea conceptelor teoretice, consolidării grupului de elevi etc.

Rezultatele practice includ editarea de cărți și cursuri cu specific în domeniul pedagogiei teatrale, precum și crearea a două reviste UNATC Journal of Drama Teaching și Caietele Pedagogiei Teatrale. Resursele educaționale publicate în cadrul seriei de proiecte UNATC Junior, pot fi accesate în format electronic aici.

Datorită impactului pozitiv înregistrat, Ministerul Educației a sprijinit continuarea acestui demers, iar proiectul a fost continuat de-a lungul timpului prin edițiile mai complexe intitulate „Caravana UNATC Junior”. 

ai o intrebare? contacteaza-ne prin email