Arta designului de jocuri

Programul de studiu în limba engleză Art of Game Design este primul Master care oferă un cadru academic pentru viitorii game designeri. Oferta disciplinelor acestui program este creată cu scopul de a oferi o perspectivă de ansamblu asupra unui proiect de joc. Astfel, examenele sunt cu precădere proiecte practice care conduc un joc de la stadiu de documentație la stadiu de prototip: fie ca vorbim de board games sau video games.

Programa academică este completată de alte activități extracurriculare, susținute de profesioniști ai domeniului, și de practica efectuată direct în companiile mari din industrie.
Nu în ultimul rând, studenții sunt susținuți în participarea la evenimente exponențiale ale comunității și industriei jocurilor ca: Dev. Play, Game Jams, Festivalul Zilele Jocurilor. Descoperă site-ul susținut de studenți, viitorii game designeri.

înscriere online

Preînscrierea se face obligatoriu online prin accesarea formularului.

Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.

În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.

Departamentul – Animație și Interactivitate

Departamentul Animație și Interactivitate (A.I) cuprinde patru programe-cheie: programul de Licență în animație (Cinematografie, Fotografie, Media), un Master în fim de animație (Film de Animație) și două programe de Master în limba engleză (Interactive Technologies for Performing and Media Arts, Art of Game Design), cele din urmă reprezentând o formă de pionierat pentru învățământul academic din România.

Departamentul se caracterizează prin explorarea și inovarea mediului audio-vizual, deschiderea spre viitor în ceea ce privește narațiunea cinematografică, experimentarea imersivă/interactivă, facilitarea înțelegerii noilor tehnologii și cultivarea interdisciplinarității cu accent pe lucrul în echipă. Ne propunem să adaptăm metodele de predare și conținutul curriculei la nevoile studenților, în contextul realităților din industriile culturale în care aceștia vor evolua în carierele individuale ulterioare absolvirii.

Prin cursurile în limba engleză, programul accelerează internaționalizarea calitativă a U.N.A.T.C. „I.L. Caragiale”și poziționează Facultatea de Film în rândul facultăților europene cu grad sporit de inventivitate. Lucrările studenților și profesorilor A.I. sunt periodic selectate și expuse la festivaluri, evenimente și conferințe internaționale. Anual se organizează expoziții și pitch-uri publice (UNATC Animation Pitch) menite să aducă mai aproape de public filmele, instalațiile și proiectele gândite de studenți în cadrul procesului academic.


M
DURATĂ: 2 ani CREDITE: 120 NUMĂR DE LOCURI: 8

Admitere [M]

Detalii admitere
Înscriere online
Taxe de studii

Admitere

Înscrierea online la concursul de admitere: 08 iulie – 06 septembrie 2024


Cont Trezorerie

UNATC ”I.L.CARAGIALE” - București

CONT RO57TREZ70220F330500XXXX

COD FISCAL 4453160

TREZORERIA SECTOR 2

La detalii de plată se trece numele candidatului, facultatea și specializarea.

Documente necesare

Cursuri

Arta designului de jocuri

conf.univ.dr. Matei Branea

prof.univ.dr. Radu Igazsag

conf.univ.dr. Alexandru Berceanu

conf.univ.dr. Mirela Vlad

lect.univ.dr. Grigore Burloiu

lect.univ.dr. Diana Dragomir

lect.univ.dr. Valeriu Căliman

lect.univ.dr. Ioana Mischie

lect.univ.dr. Constantina Mihăilă

lect.univ.dr. Stefan Damian

assistent.univ.dr. Ciprian Facaeru

conf.univ.dr.

Matei Branea

matei.branea@unatc.ro

Matei Branea, regizor de film de animație, autor de bandă desenată, ilustrator și caricaturist, este conf. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. În prezent, este Directorul Departamentului și coordonează programul de Master Film de Animație. În perioada 2017-2019, a fost Prorector pentru Imagine, Relații Internaționale și Relații cu Studenții. În 2000, a absolvit programul de Licență Comunicare Audiovizuală unde a studiat scenaristică-filmologie și, în 2003, programul de Master Comunicare Audiovizuală în Contextul Globalizării, ambele în cadrul UNATC „I.L. Caragiale”. A obținut, în 2015, titlul de Doctor în domeniul Cinematografie ș Media cu lucrarea „Discursul cinematografic comic în animația de scurtmetraj”. Matei Branea este cunoscut în mediul artistic pentru umorul său acid, tranșant și (auto)ironic și pentru personajul său iconic OMULAN, personaj umanoid minimalist cu notorietate internațională, erou de bd alternativ și film de animație, cele mai recente producții fiind scurtmetrajul „Omulan!”(2015), produs cu sprijinul CNC și „Exterior în Izolare”, realizat în timpul lock-down-ului din martie 2020. Branea mai este cunoscut pentru animațiile din emisiunea „Marcă Înregistrată”, colaborarea cu Planeta Moldova, spoturile festivalului SoNoRo și grafica festivalului NexT IFF Bucharest unde a fost Director artistic timp de 11 ani, bd-urile, ilustrațiile și caricaturile din publicații ca Re:Publik, Kamikaze, APERITIFF sau Esquire Romania și pentru intervențiile sale discrete de tip streetart din București și alte capitale internaționale mai ales cu personajul său Birdy (de căutat prin UNATC ;). Cărți publicate: „Discursul cinematografic în animația de scurtmetraj” (2020), „De la idee la scurtmetrajul de animație” (2020). Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L Caragiale”: Regie pentru film de animație (Licență și Master Animație), Animație și Arta filmului de animație (Master Film de Animație), Game Art – Animation și Game Art – Asset Creation (Master Art of Game Design – în limba engleză)

prof.univ.dr.

Radu Igazsag

radu.igazsag@unatc.ro

conf.univ.dr.

Alexandru Berceanu

alexandru.berceanu@unatc.ro

Alexandru Berceanu este conf. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. A fost Director CINETIc (Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative al UNATC) în perioada 2015-2020. Este regizor independent de teatru, TV și VR, dar și manager cultural. A realizat numeroase spectacole de teatru în teatre de stat și independente, care au câștigat premii naționale și internaționale. Membru fondator al ONG-ului dramAcum. Pornind de la interesul pentru noua dramaturgie, dar și pentru extinderea domeniilor de interpretare, a colaborat la proiecte interdisciplinare precum „Instalația Imersivă și Subversivă 1958-1958”, romanul grafic „Mickey pe Dunăre”, proiectul de realitate virtuală „București 41 VR Tour” sau „Atinge deosebirile”. Practica sa artistică combină activitatea de documentare cu intervenția artistică, după cum se poate vedea din proiectul „București 41 Tur Retur”, o călătorie în timp pe vremea Pogromului de la București. Lucrarea sa se concentrează pe teme precum discriminarea, violența socială și consecințele politicii la nivel individual, dar și pe interacțiunile tehnologice. Spectacolul „interface 3” s-a clădit pe interesul pentru neuroștiințe, muzica din spectacol fiind generată în timp real, în baza unei EEG, prin utilizarea anumitor algoritmi. A scris și regizat piesa „Skin Look”, în urma unui proces de documentare asupra identității romilor din Turcia și România, iar alte texte, printre care și romanul grafic „Mickey pe Dunăre”, fiind inspirat de narațiunile din diferite medii. Spectacol „inter@FAȚA”, produs cu o finanțare AFCN, a concretizat interesul pentru domeniul neuro-cognitiv și intersecția cu artele performative, în cadrul spectacolului generându-se muzică în timp real, pornind de la undele cerebrale monitorizate EEG. Muzica generată evidenția reacția emoțională a spectatorului monitorizat EEG în timpul spectacolului. Teza de Doctorat susținută în 2019 la Universitatea Babeș-Bolay, Facultatea de Teatru (Cluj Napoca), are ca subiect „Violenţa în artele performative, de la putere hipnotică la responsabilitate socială”, conducător de doctorat prof. univ. dr. Miruna Runcan.

conf.univ.dr.

Mirela Vlad

mirela.vlad@unatc.ro

Mirela Vlad este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. Predă cursuri care se situează la convergența dintre artă și tehnologie, în cadrul programelor de studii Animație, New Media Design și Art of Game Design. Coordonează proiecte care utilizează animația 2D și 3D CG, fotografia și procedee precum realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR), motion capture și alte noi tehnologii. Predă cursuri de Animație și Grafică 3D CG, parcurgând împreună cu studenții toate etapele de realizare a filmelor de la pre-producție, animație, la post-producție. A lucrat în studiouri de animație, având experiență în realizarea filmelor de lungmetraj 3D și a serialelor de animație 2D si 3D pentru televiziune. Lucrează proiecte de realitate augmentată (AR), realitate virtuală (VR), participă la expoziții de design și fotografie și la festivaluri de design din Europa (Big See, Ljubljana; Vienna Design Week). Coordonează workshop-uri de animație și design pentru copii și studenți. În 2015, a obținut titlul de Doctor în Cinematografie și Media, cu lucrarea de cercetare intitulată „Confluența artelor în cinemaul lui Peter Greenaway”.

lect.univ.dr.

Grigore Burloiu

grigore.burloiu@unatc.ro

Grigore Burloiu este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. Anterior, a cercetat și dezvoltat software și hardware interactiv în laboratorul de Interacțiune Digitală Sunet-Lumină al CINETic UNATC. Alături de colegii din CINETic a co-fondat, în 2017, Masterul de Tehnologii Interactive pentru Arte Performative și Media (ITPMA), unde predă Programare Creativă și Sisteme de Muzică Interactivă și coordonează proiecte practice și disertații ale studenților. Este activ în dezvoltarea de sisteme interactive și/sau algoritmice care ne pot asista în procesul creativ – fie că este vorba de augmentare expresivă (a muzicii sau gesturilor), de generare de material (imagine, sunet, text), sau de ghidare a unor scenarii sau procese interactive (într-un spectacol, joc etc). Și-a susținut teza de doctorat „Dynamic Music Representations for Real-Time Performance”, în 2016, la Universitatea Politehnica București. În perioada 2014-2015, a fost cercetător doctoral invitat în proiectul Antescofo la IRCAM, Paris. Precedent a terminat un Masterul MMus în Tehnologia Muzicii și Muzica pentru Computer (cu Distincție) la Universitatea din Leeds. Din 2013, predă cursul Instrumente Muzicale Electronice în cadrul Masteratului PCON, în Facultatea de Electronică a UPB. Tehnologii folosite: Cycling74 Max, Python/PyTorch, Processing/p5js, Arduino, Raspberry Pi, Node.js, C#/Unity, TouchDesigner, C++/openFrameworks, SuperCollider, Reaper, LaTeX.

lect.univ.dr.

Diana Dragomir

diana.vasile@unatc.ro

Diana Dragomir (fostă Vasile) este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. Și-a început activitatea didactică în universitate încă din 2015. Diana predă mai multe discipline: Design de jocuri, Prototipare de jocuri analogice, Jocul ca formă totala de artă (Master Art of Game Design). Diana colaborează și cu alte departamente, unde ține cursuri de Structuri narative digitale sau Scenaristică. Interesul ei pentru tehnocultură, medii digitale și jocuri a fost descoperit în perioada studiilor de Licență din cadrul UNATC „I.L. Caragiale” – Secția Comunicare Audiovizuală, pe care le-a absolvit cu un scenariu de lungmetraj distopian. Și-a continuat pasiunea la Masterul de Scriere Dramatică unde s-a focusat pe cercetarea structurilor dramatice neconvenționale în teatrul high-tech. A început să studieze și jocurile (analogiceși video) în perioada Școlii doctorale. Teza sa de, publicată ulterior ca volum de autor, „De la teatru la jocuri video: structuri narative digitale”, este rezultatul unei cercetări interdisciplinare despre jocuri și structuri narative în mediile digitale. Este posibil ca la momentul actual să fie singura publicație academică cu acest subiect. Portofoliul artistic al Dianei conține opere variate, de la scenarii, piese de teatru, recenzii, spectacole, până la aplicații și jocuri. A participat, de asemenea, la conferințe academice, a redactat articole științifice și a susținut mai multe ateliere de storytelling în afara universității. De altfel, a organizat ateliere pentru studenții masteratului Art of Game Design cu reprezentanți ai industriei jocurilor video. Își dorește să cerceteze în continuare domeniul jocurilor, în special narrative design și istoria jocurilor.

lect.univ.dr.

Valeriu Căliman

valeriu.caliman@unatc.ro

Valeriu Căliman este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. A studiat la UNATC „I.L Caragiale”, fiind absolvent al programului de Licență Multimedia-Montaj și Sunet, al programului de Master Animație și obținând, în 2013, titlul de doctor în Cinematografie și Media cu lucrarea „Animația de autor”. De profesie editor video, a lucrat la filme de lung și scurt metraj, cum ar fi „Restul e tăcere” (2007) sau „Călătoria lui Gruber” (2008), cât și în domeniul publicității la diverse spoturi TV, în cadrul studioului Chainsaw Europe. A lucrat, de asemenea, ca inginer de dublaj în cadrul studioului Ager Film la dublarea de filme de lungmetraj și seriale TV difuzate pe postul Disney Channel. În calitate de creator de filme de animație, a lucrat la filme de scurt metraj de autor, cum ar fi: „În apă se vede invers” (2008) sau „Cum s-a inventat” (2014), selecționate la Festivalul Internațional Animest. Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L. Caragiale” (atât la programul Licență cât și la programul Master): Animație, Montaj și sunet, Atelier de limbaj audiovizual, Istoria filmului universal de animație și Istoria filmului românesc de animație.

lect.univ.dr.

Ioana Mischie

ioana.mischie@unatc.ro

Ioana Mischie este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. Este cineastă de origine română (scenaristă/regizoare), artist și futurist transmedia, multi-premiată pentru film, VR și pentru concepte inovatoare. În 2017-2018, a fost selectată pentru bursa Fulbright în cadrul USC – School of Cinematic Arts, din Los Angeles, California pentru a cerceta transmedia storytelling în context XR, lucrarea doctorală rezultată fiind evaluată cu Summa cum laude. A co-creat proiecte interactive transdisciplinare în cadrul MIT Hacking Arts și a fost selectată în cadrul Forward Slash Story, rezidență artistică organizată de Columbia University în Kenya. Experiența trans-continentală acumulată se regăsește în cursurile axate pe gândire sistemică și practici artistice glocale. Proiectele sale cinematografice au călătorit la peste 100 de festivaluri din întreaga lume (Palm Springs ISFF, IFF Hamptons, IFF, Thessaloniki IFF, Beijing ISFVF) și la numeroase programe internaționale (Biennale College Cinema VR, Berlinale Talents – Script Station, Sundance Workshop – Capalbio, Cannes International Screenwriters Pavilion), premiate de The Webby Awards, Golden Drum, South by Southwest Hackathon, The Steamer Salon, D&AD. A debutat în calitate de scenarist/ regizor cu Channel 4 în Marea Britanie (pentru două seriale de documentar online cu un număr record de vizionări în UK). Dintre proiectele cinematografice, a scris și a regizat „237 de ani”, un scurt-metraj produs de Legende Films, casă de producție de origine franceză premiată cu Oscar, a scris și a regizat scurt-metrajul „Cumulonimbus” selectat de Gus Van Sant în top cinci scurt-metraje din 5000 de înscrieri din întreaga lume în cadrul competiției Coppola Shorts și nominalizat la Premiile Gopo pentru Cel mai bun scurt-metraj. Printre francizele transmedia inițiate recent se numără Government of Children (primul documentar 3D din România cu extensii XR, web), Tangible Utopias. Ambele universuri cinematice arhivează imaginarul copiilor cu privire la viitorul societății pe termen lung. A fost speaker internațional la TEDxWomen Bold and Brilliant, la festivaluri precum Cannes, TIFF sau Festival of the New și a fost invitată să țină prelegeri în cadrul UCLA, USC (USA) și Trent University (Canada). A scris peste 90 de articole cu scop educațional. Cel mai recent articol a apărut la NYU Press, în cadrul antologiei Popular Culture and The Civic Imagination. A inițiat și coordonat numeroase programe educaționale care încurajează tinerii regizori și scenariști români să-și construiască propria semnătură cinematografică și să fie mult mai bine integrați în industrie: MIDPOINT Intensive (șapte ediții anuale), Cine-ritm (trei ediții anuale), National Screenwriting Alumni Pitch (o ediție). Activează în calitate de co-fondator al asociației Storyscapes, prima asociație transmedia din România inițiată în 2012, fondator al inițiativelor Noe-Fi Studios și Omniversity. Imaginând lumea ca un loc de joacă neo-creativ, ea crede că povestitorii sunt “arhitecți ai viitorului” (Buckminster Fuller). Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L. Caragiale”: Digital Media Arts și Narrative Structures (ITPMA, Game Design).

lect.univ.dr.

Constantina Mihăilă

constantina.mihaila@unatc.ro

Nina - Constantina Mihăilă este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. A absolvit Academia de Arte „Nicolae Grigorescu”, Bucureşti, specializarea Grafică, și în cadrul UNATC „I.L. Caragiale” Masterul în Animaţie, Multimedia, Design. Filmul său de animaţie „Ploaia” a fost premiat la Belgrad de Asociaţia internaţională de Film de animaţie şi la Bucureşti de CNC și Festivalul CinemaIubit. În 2018, a obţinut titlul de Doctor în domeniul Teatru şi Artele spectacolului cu teza: „Păpușa – de la material la imaterial”. A studiat la École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs din Paris, în cadrul Departamentului de Animaţie, sub îndrumarea Prof. ENSAD Dr. Serge Verny şi Prof. ENSAD Dr. Georges Sifianos (bursă Erasmus 2015-2016). Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L. Caragiale”: Grafică pentru animație, Animație, Tendințe contemporane în filmul de animație.

lect.univ.dr.

Stefan Damian

stefan.damian@unatc.ro

Ștefan Damian este cadru didactic asociat la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. În prezent, își finalizează teza de doctorat care explorează moduri noi de interacțiune cu sunetul, în timp real, în artele spectacolului, cu obiectivul principal de a evidenția noi zone de convergență între tărâmurile teatrului contemporan, performance art, arta interactivă, instalații și sunet/muzică. Anterior, a absolvit Masteratul Sonic Arts din cadrul Queen's University @ Sonic Arts Research Centre – Belfast, UK (disertația sa incluzând o compoziție electroacustică spațială pe 32 de canale denumită Naufrage), cât și programul de Licență Multimedia: Sunet - Montaj din UNATC „I.L. Caragiale”. În afara mediului academic, a lucrat ca producător, compozitor, inginer de sunet, sound designer și interaction designer pentru diverse proiecte de muzică, film și instalații care au fost difuzate la radio, televiziune, cinema sau care au fost selectate în festivaluri naționale și internaționale, printre care: Romanian Design Week, Spotlight, Electric Castle, Amural, Sonorities și LUMO. Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L. Caragiale” (atât la programul Licență cât și la programul Master): Sunet de film și TV, Artă sonoră sau Sound design for interactive media.

assistent.univ.dr.

Ciprian Facaeru

ciprian.facaeru@unatc.ro

Educația și experiența practică în designul arhitecturii, artele vizuale și interesul meu activ pentru tehnologie, cu precădere tehnologiile noilor media emergente, au contribuit la crearea Augmented Space Agency, unul dintre puținele studiouri de design și dezvoltare, cu accent pe realitățile augmentate, virtuale și mixte, precum și tehnologii media interactive. Dorința mea de a explora și experimenta noile căi deschise de tehnologiile aplicate în domeniul informaticii și comunicării ce au un impact considerabil asupra la nivel social și cultural au generat o serie de proiecte care subliniază rolul și impactul tehnologiei asupra societăților moderne prin noi forme și expresii artistice digitale și interactive. Am absolvit studiilor de arhitectură la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” și cu diferitele proiecte interactive de studio VR / AR au stârnit interesul meu pentru studiile teoretice care au condus la actuala mea cercetare doctorală „Scenografia spațiului augmentat”, la Școala Doctorală a Universității Naționale de Teatru și Film „IL Caragiale, și la cercetarea aplicată la Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Creative Inovatoare - CINETic.
ai o intrebare? contacteaza-ne prin email