Programul de studiu în limba engleză Art of Game Design este primul Master care oferă un cadru academic pentru viitorii game designeri. Oferta disciplinelor acestui program este creată cu scopul de a oferi o perspectivă de ansamblu asupra unui proiect de joc. Astfel, examenele sunt cu precădere proiecte practice care conduc un joc de la stadiu de documentație la stadiu de prototip: fie ca vorbim de board games sau video games.
Programa academică este completată de alte activități extracurriculare, susținute de profesioniști ai domeniului, și de practica efectuată direct în companiile mari din industrie.
Nu în ultimul rând, studenții sunt susținuți în participarea la evenimente exponențiale ale comunității și industriei jocurilor ca: Dev. Play, Game Jams, Festivalul Zilele Jocurilor. Descoperă site-ul susținut de studenți, viitorii game designeri.
înscriere online
Preînscrierea se face obligatoriu online prin accesarea formularului.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.
Departamentul – Animație și Interactivitate
Departamentul Animație și Interactivitate (A.I) cuprinde patru programe-cheie: programul de Licență în animație (Cinematografie, Fotografie, Media), un Master în fim de animație (Film de Animație) și două programe de Master în limba engleză (Interactive Technologies for Performing and Media Arts, Art of Game Design), cele din urmă reprezentând o formă de pionierat pentru învățământul academic din România.
Departamentul se caracterizează prin explorarea și inovarea mediului audio-vizual, deschiderea spre viitor în ceea ce privește narațiunea cinematografică, experimentarea imersivă/interactivă, facilitarea înțelegerii noilor tehnologii și cultivarea interdisciplinarității cu accent pe lucrul în echipă. Ne propunem să adaptăm metodele de predare și conținutul curriculei la nevoile studenților, în contextul realităților din industriile culturale în care aceștia vor evolua în carierele individuale ulterioare absolvirii.
Prin cursurile în limba engleză, programul accelerează internaționalizarea calitativă a U.N.A.T.C. „I.L. Caragiale”și poziționează Facultatea de Film în rândul facultăților europene cu grad sporit de inventivitate. Lucrările studenților și profesorilor A.I. sunt periodic selectate și expuse la festivaluri, evenimente și conferințe internaționale. Anual se organizează expoziții și pitch-uri publice (UNATC Animation Pitch) menite să aducă mai aproape de public filmele, instalațiile și proiectele gândite de studenți în cadrul procesului academic.
Admitere [M]
Admitere
Înscrierea online la concursul de admitere: 08 iulie – 06 septembrie 2024
Cont Trezorerie
UNATC ”I.L.CARAGIALE” - București
CONT RO57TREZ70220F330500XXXX
COD FISCAL 4453160
TREZORERIA SECTOR 2
La detalii de plată se trece numele candidatului, facultatea și specializarea.
Documente necesare
Cursuri
Arta designului de jocuri
conf.univ.dr. Matei Branea
prof.univ.dr. Radu Igazsag
conf.univ.dr. Alexandru Berceanu
conf.univ.dr. Mirela Vlad
lect.univ.dr. Grigore Burloiu
lect.univ.dr. Diana Dragomir
lect.univ.dr. Valeriu Căliman
lect.univ.dr. Ioana Mischie
lect.univ.dr. Constantina Mihăilă
lect.univ.dr. Stefan Damian
assistent.univ.dr. Ciprian Facaeru
conf.univ.dr.
Matei Branea
matei.branea@unatc.ro
Matei Branea, regizor de film de animație, autor de bandă desenată, ilustrator și caricaturist, este conf. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. În prezent, este Directorul Departamentului și coordonează programul de Master Film de Animație. În perioada 2017-2019, a fost Prorector pentru Imagine, Relații Internaționale și Relații cu Studenții. În 2000, a absolvit programul de Licență Comunicare Audiovizuală unde a studiat scenaristică-filmologie și, în 2003, programul de Master Comunicare Audiovizuală în Contextul Globalizării, ambele în cadrul UNATC „I.L. Caragiale”. A obținut, în 2015, titlul de Doctor în domeniul Cinematografie ș Media cu lucrarea „Discursul cinematografic comic în animația de scurtmetraj”. Matei Branea este cunoscut în mediul artistic pentru umorul său acid, tranșant și (auto)ironic și pentru personajul său iconic OMULAN, personaj umanoid minimalist cu notorietate internațională, erou de bd alternativ și film de animație, cele mai recente producții fiind scurtmetrajul „Omulan!”(2015), produs cu sprijinul CNC și „Exterior în Izolare”, realizat în timpul lock-down-ului din martie 2020. Branea mai este cunoscut pentru animațiile din emisiunea „Marcă Înregistrată”, colaborarea cu Planeta Moldova, spoturile festivalului SoNoRo și grafica festivalului NexT IFF Bucharest unde a fost Director artistic timp de 11 ani, bd-urile, ilustrațiile și caricaturile din publicații ca Re:Publik, Kamikaze, APERITIFF sau Esquire Romania și pentru intervențiile sale discrete de tip streetart din București și alte capitale internaționale mai ales cu personajul său Birdy (de căutat prin UNATC ;). Cărți publicate: „Discursul cinematografic în animația de scurtmetraj” (2020), „De la idee la scurtmetrajul de animație” (2020). Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L Caragiale”: Regie pentru film de animație (Licență și Master Animație), Animație și Arta filmului de animație (Master Film de Animație), Game Art – Animation și Game Art – Asset Creation (Master Art of Game Design – în limba engleză)
conf.univ.dr.
Alexandru Berceanu
alexandru.berceanu@unatc.ro
Alexandru Berceanu este conf. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. A fost Director CINETIc (Centrul Internațional de Cercetare și Educație în Tehnologii Inovativ Creative al UNATC) în perioada 2015-2020. Este regizor independent de teatru, TV și VR, dar și manager cultural. A realizat numeroase spectacole de teatru în teatre de stat și independente, care au câștigat premii naționale și internaționale. Membru fondator al ONG-ului dramAcum. Pornind de la interesul pentru noua dramaturgie, dar și pentru extinderea domeniilor de interpretare, a colaborat la proiecte interdisciplinare precum „Instalația Imersivă și Subversivă 1958-1958”, romanul grafic „Mickey pe Dunăre”, proiectul de realitate virtuală „București 41 VR Tour” sau „Atinge deosebirile”. Practica sa artistică combină activitatea de documentare cu intervenția artistică, după cum se poate vedea din proiectul „București 41 Tur Retur”, o călătorie în timp pe vremea Pogromului de la București. Lucrarea sa se concentrează pe teme precum discriminarea, violența socială și consecințele politicii la nivel individual, dar și pe interacțiunile tehnologice. Spectacolul „interface 3” s-a clădit pe interesul pentru neuroștiințe, muzica din spectacol fiind generată în timp real, în baza unei EEG, prin utilizarea anumitor algoritmi. A scris și regizat piesa „Skin Look”, în urma unui proces de documentare asupra identității romilor din Turcia și România, iar alte texte, printre care și romanul grafic „Mickey pe Dunăre”, fiind inspirat de narațiunile din diferite medii. Spectacol „inter@FAȚA”, produs cu o finanțare AFCN, a concretizat interesul pentru domeniul neuro-cognitiv și intersecția cu artele performative, în cadrul spectacolului generându-se muzică în timp real, pornind de la undele cerebrale monitorizate EEG. Muzica generată evidenția reacția emoțională a spectatorului monitorizat EEG în timpul spectacolului. Teza de Doctorat susținută în 2019 la Universitatea Babeș-Bolay, Facultatea de Teatru (Cluj Napoca), are ca subiect „Violenţa în artele performative, de la putere hipnotică la responsabilitate socială”, conducător de doctorat prof. univ. dr. Miruna Runcan.
conf.univ.dr.
Mirela Vlad
mirela.vlad@unatc.ro
lect.univ.dr.
Grigore Burloiu
grigore.burloiu@unatc.ro
lect.univ.dr.
Diana Dragomir
diana.vasile@unatc.ro
lect.univ.dr.
Valeriu Căliman
valeriu.caliman@unatc.ro
lect.univ.dr.
Ioana Mischie
ioana.mischie@unatc.ro
lect.univ.dr.
Constantina Mihăilă
constantina.mihaila@unatc.ro
Nina - Constantina Mihăilă este lect. univ. dr. la Universitatea de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” – Facultatea de Film, Departamentul Animație și Interactivitate. A absolvit Academia de Arte „Nicolae Grigorescu”, Bucureşti, specializarea Grafică, și în cadrul UNATC „I.L. Caragiale” Masterul în Animaţie, Multimedia, Design. Filmul său de animaţie „Ploaia” a fost premiat la Belgrad de Asociaţia internaţională de Film de animaţie şi la Bucureşti de CNC și Festivalul CinemaIubit. În 2018, a obţinut titlul de Doctor în domeniul Teatru şi Artele spectacolului cu teza: „Păpușa – de la material la imaterial”. A studiat la École Nationale Supérieure des Arts Décoratifs din Paris, în cadrul Departamentului de Animaţie, sub îndrumarea Prof. ENSAD Dr. Serge Verny şi Prof. ENSAD Dr. Georges Sifianos (bursă Erasmus 2015-2016). Cursuri predate în cadrul UNATC „I.L. Caragiale”: Grafică pentru animație, Animație, Tendințe contemporane în filmul de animație.
lect.univ.dr.
Stefan Damian
stefan.damian@unatc.ro
assistent.univ.dr.
Ciprian Facaeru
ciprian.facaeru@unatc.ro
MASTER
Arta designului de jocuri- Cursuri:
MASTER
Arta designului de jocuri