Pe parcursul celor trei ani ai studiilor de Licență, studenții dobândesc și își consolidează o bază teoretică solidă și o fructifică prin intermediul unei practici susținute. Programa îmbină cursurile de filmologie cu cele de scenaristică, punând în lumină strânsele conexiuni dintre cele două domenii.
Prin intermediul cursurilor de istorie a filmului, teorie și analiză de film, studenții se întâlnesc cu istoria cinematografiei universale și românești, își dezvoltă gândirea critică, dobândesc abilități de analiză a filmului și pun aceste lucruri în practică scriind cronici de film și eseuri analitice.
În cadrul cursurilor de scenaristică, studenții învaţă despre specializările și caracteristicile unui scenariu de film, despre istoria scenaristicii și a profesiei de scenarist și deprind, totodată, elementele de bază ale redactării formatelor TV și ale adaptării cinematografice. Ei sunt ghidați și consiliați în scrierea de scurt și lungmetraj și se familiarizează cu etapele acestora, precum și cu diverse structuri, tehnici și metode de dezvoltare a scenariului.
Cursurile de producție de film completează organic programa, ajutând studenții să înțeleagă parcursul structurării, evaluării și promovării unei producții cinematografice.
La sfârșitul celor trei ani, studenții pot opta pentru a-și susține lucrarea de licență fie printr-o lucrare de istorie sau teorie a filmului, fie printr-un scenariu de lungmetraj de ficțiune.
înscriere online
Preînscrierea se face obligatoriu online prin accesarea formularului.
Vă puteți autentifica folosind un cont Gmail, YAHOOmail, Facebook sau Linkedin.
În cazul adreselor de email (YAHOO) pot exista probleme de compatibilitate între adresa de email și site-ul de înscriere a formularului de admitere.
Curricula
Pentru programul de licență (Comunicare audiovizuală: scenaristică, publicitate-media, filmologie): Pregătim studenți care scriu pentru și despre film – viitori scenariști, critici și cercetători de film. Programul Comunicare audiovizuală: scenaristică, publicitate-media, filmologie oferă un prim contact cu cinemaul, atât din perspectiva unui practician, cât și prin prisma studiului lui în lumea contemporană și de-a lungul istoriei de peste un secol și un sfert.
Departamentul – Scenaristică, Filmologie
Programele acestui Departament se adresează celor care doresc să scrie pentru și despre film – viitori scenariști, critici, teoreticieni și cercetători ai cinemaului. Departamentul oferă un prim contact cu cinemaul atât din perspectiva unui practician, cât și prin prisma studiului lui în lumea contemporană și de-a lungul istoriei sale de un secol și un sfert.
Prin explorarea procesului scrisului, prin dezvoltarea gândirii cinematografice și, totodată, prin colaborarea activă cu celelalte departamente ale Facultății de Film (Regie, producție; Imagine; Multimedia: sunet, montaj; Animație și interactivitate), studenților li se conturează un peisaj al cinemaului în care toate elementele sunt legate între ele într-o continuă mișcare dialectică. Un cinema capabil să sintetizeze o epocă și, prin asta, să fie o parte activă în reconfigurarea modului în care ne raportăm la lume, la comunicare, la imagini și, în ultimă instanță, la noi înșine.
Admitere [L]
Taxe
Cont Trezorerie
UNATC ”I.L.CARAGIALE” - București
CONT RO57TREZ70220F330500XXXX
COD FISCAL 4453160
TREZORERIA SECTOR 2
La detalii de plată se trece numele candidatului, facultatea și specializarea.
Documente necesare
1
Dosar plic
2
Cerere tip de înscriere
Se va menţiona, sub semnătură proprie, toate datele solicitate de formular. Înscrierea se va face online începând cu data de 16 iulie 2021 pana la data de 03 (Licență) și 10 (Master) septembrie 2021 (ora 12.00). Cererea se tipărește, se semnează și se depune la dosar.
3
Diploma de bacalaureat şi foaia matricolă
În original și copie legalizată, iar foaia matricolă (sau echivalenta acesteia) în original sau adeverinţă eliberată de liceu pentru absolvenţii promoţiei 2021 (în care se menţionează media generală de la bacalaureat, notele obţinute la probele susţinute şi mediile obţinute în anii de liceu); În cazul în care candidatul s-a înscris la o altă facultate, în locul diplomei de bacalaureat (sau adeverinţei - după caz) va anexa o copie a acesteia autentificată după original de către instituția unde se afă originalul şi copia legitimaţiei de înscriere la concurs la prima facultate, autentificată, după original, de către secretariatul la care s-a făcut înscrierea.
4
Diploma de licenţă sau diplomă echivalentă
Diploma de licenţă sau diploma echivalentă cu aceasta în original (după caz) si o adeverință din care să rezulte detaliat pe ani, calitatea de student bugetat sau cu taxă.
5
Certificatul de naştere
În copie și originalul.
6
5 fotografii tip C.I.
7
Curriculum Vitae
Pentru ciclul II de învățământ (Master)
8
Adeverinţă medicală tip
Candidaţii de la specializările “Artele spectacolului - Actorie” şi “Artele spectacolului – Păpuşi - Marionete”, vor trebui să prezinte şi rezultatele examenului medical O.R.L., pe care îl pot efectua la orice medic specialist. Candidaţii pentru specializarea “Cinematografie, fotografie, media (Imagine de film şi T.V.)”, vor efectua suplimentar, la orice medic specialist, un control oftalmologic, al cărui rezultat va figura pe adeverinţa medicală, cu menţiunea “apt - Imagine”. (de la medicul de familie, din care să rezulte că este apt pentru înscrierea la facultate);
9
Adeverinţă calitatea de student
Adeverinţă din care să rezulte calitatea de student (pentru studenţii care urmează o a doua specializare) cu specificația buget sau taxă.
10
C.I. (în original şi copie)
Pentru cetăţenii străini paşaport (în original şi copie).
11
Chitanţa taxa de înscriere
Dovada taxei de înscriere la concurs.
12
Atestat
Atestat de recunoaștere a diplomei de bacalaureat emis de MEC (în cazul studiilor efectuate în afara României).
13
Certificat de competență lingvistică
Certificat de competență lingvistică pentru Limba Română (cetățenii UE și din state terțe).
Cursuri
Comunicare audiovizuală
prof.univ.dr. Dana Duma
conf.univ.dr. Andrei Gorzo
conf.univ.dr. Tudor Voican
lect.univ.dr. Ana Agopian
lect.univ.dr. Alexandru Maftei
lect.univ.dr. Andrei Rus
lect.univ.dr. Irina Trocan
lect.univ.dr. Iulia Alexandra Voicu
prof.univ.dr. Tudor Cristian
prof.univ.dr. Lucian Georgescu
lect.univ.dr. Christian Ferencz-Flatz
assistent.univ.dr. Gabriela Filippi
prof.univ.dr.
Dana Duma
dana.duma@unatc.ro
conf.univ.dr.
Andrei Gorzo
Director departament
andrei.gorzo@unatc.ro
conf.univ.dr.
Tudor Voican
tudor.voican@unatc.ro
lect.univ.dr.
Ana Agopian
ana.agopian@unatc.ro
lect.univ.dr.
Alexandru Maftei
alexandru.maftei@unatc.ro
lect.univ.dr.
Andrei Rus
andrei.rus@unatc.ro
lect.univ.dr.
Irina Trocan
irina.trocan@unatc.ro
lect.univ.dr.
Iulia Alexandra Voicu
iulia.voicu@unatc.ro
prof.univ.dr.
Lucian Georgescu
lucian.georgescu@unatc.ro
lect.univ.dr.
Christian Ferencz-Flatz
ferencz.flatz@unatc.ro
Lector la Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică „I. L. Caragiale”, abilitat în studii de film la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și cercetător în filozofie la Institutul de filozofie Alexandru Dragomir.Interesele sale de cercetare privesc filozofia mediilor, fenomenologia clasică germană, teoria critică, filozofia istoriei și teoriile imaginii. A coordonat împreună cu Julian Hanich volumul Studia Phaenomenologica XVI: Film and Phenomenology (2016).
Cele mai recente volume publicate: Filmul ca situație socială. Eseuri fenomenologice (Cluj-Napoca, 2018), Sehen Als-ob. Ästhetik und Pragmatik in Husserls Bildlehre (Nordhausen, 2016) și Incursiuni fenomenologice în noul film românesc (Cluj-Napoca, 2015). A coordonat multiple granturi de cercetare și a publicat numeroase studii în reviste internaționale de filozofie și teoria filmului. A realizat traducerile în limba română ale unor lucrări fundamentale de Husserl, Heidegger, Benjamin, Kracauer și Adorno.
assistent.univ.dr.
Gabriela Filippi
gabriela.filippi@unatc.ro
Asistent universitar și doctorand în cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale” din București, elaborează o teză despre modul de organizare și practica estetică a cinematografiei românești în perioada socialistă. Principalele sale interese de cercetare sunt istoria filmului românesc și est-european și teoria filmului politic.
Împreună cu Andrei Gorzo a coordonat volumul colectiv Filmul tranziției. Contribuții la interpretarea cinemaului românesc„nouăzecist” (Tact: 2017). Cele mai recente publicații: „Representing Modern Romania in the Musical of the State Socialist Period”, în Ewa Mazierska și Zsolt Gyori (coord.), Popular Music and the Moving Image in Eastern Europe (Bloomsbury Academic: 2018), și „Our Manager: The Myth and Its Era”, în Irina Trocan (coord.), Romanian Cinema Inside Out: Insights on film Culture, Industry and Politics 1912-2019 (ICR: 2019). În ultimii ani a colaborat la mai multe proiecte de educație cinematografică dedicate publicului tânăr: „CinEd”, „Éducation à l’image” și „Filme pentru liceeni”.
LICENȚĂ
Cinematografie, Fotografie, Media (Comunicare audiovizuală: Scenaristică, publicitate media, filmologie)
- Cursuri:
LICENȚĂ
Cinematografie, Fotografie, Media (Comunicare audiovizuală: Scenaristică, publicitate media, filmologie)




